מרן הראשל"צ הגרש"מ עמאר על הבבא אלעזר: "כל גדולי הדור היו באים אליו"

איתי גדסי No Comments on מרן הראשל"צ הגרש"מ עמאר על הבבא אלעזר: "כל גדולי הדור היו באים אליו"

8 שנים להסתלקותו של הצדיק בבא אלעזר: סיפורו של בבא מאיר לראש"ל הגרש"מ עמאר על בחינת בנו בבא אלעזר | מה השיב הראש"ל ליהודי שביקש ברכה לבנו שיזכה להיות ראשון לציון | צפו בוידאו

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך שיעורו השבועי של מרן הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים, סיפר הרב על הנהגותיו של כ"ק האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא שהערב (שני) יום פקודתו.

בדבריו סיפר על בחינות הצדיקים ומה שסיפר לו אביו של האדמו"ר, רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל: "יש בחינות בנשמות, יש נשמות של צדיקים שהם לא מענישים. אבל יש נשמות שהם בחינה אחרת שמי שהם שמקפידים עליו הוא בסכנה".

אמר הראש"ל והוסיף, "רבי מאיר סיפר לנו שנודע לו שבנו הוא בחינה כזו, וסיפר לנו מעשה על אדם שהתחצף איליו ולא השלים שנתו. אז קרה לו רבי מאיר שיהיה יותר מתון. ואז דיבר עליו שהוא בעל השגה גבוהה מאד", סיפר רבה של ירושלים.

בדבריו הרחיב על גדולתו של  בבא מאיר "רבי מאיר עצמו ידוע גדולתו. כל גדולי הדור אז היו באים אליו. מרן הרב עובדיה, הרב  וואזנר, הרב בן ציון אבא שאול".

בסיום ציין הראשון לציון כי כל אחד יש לו תפקיד: "השם יתברך הוא מסדר ומעמיד לכל דור מה שמתאים לו. הקב"ה קובע. יש בני אדם שרוצים להיות מנהיגים. יש אחד הביא את בנו אלי, אמר לי תברך את בני שיהיה ראשון לציון. אמרתי לו וכי אתה חושב שזה באמת ברכה. כל אחד השם נותן לו. מה שצריך זה להתפלל לה' שיהיה תלמיד חכם ובפרט ירא שמיים, מה הוא יעשה, זה הקב"ה יחליט".



0 תגובות